Про підсумки
класно-узагальнюючого
контролю у 9 класі
- до плану роботи школи на 2017-2018 н.р., в період з листопада по грудень адміністрацією школи було проведено класно-узагальнюючий контроль у 9 класі, метою якого було визначення рівня навчальних досягнень учнів, їх працездатності, виконання режиму школи та єдиних вимог на уроках. Протягом контрольного періоду відвідані уроки, проведені бесіди з класним керівником, учнями, анкетування учнів та їх батьків, батьківські збори.
На початок навчального року у 9 кл. навчалося 6 учнів, всі хлопці. Соціальна характеристика класу така: серед дев’ятикласників жоден з учнів не стоїть на внутрішкільному обліку та на обліку в КМСН . За підсумками І семестру в класі жоден з учнів не має високого рівня знань. Учням 9 класу не вистачає систематичності у виконанні домашніх завдань, вони, як правило, неактивні на уроках. На жаль, є учні, які з'являються без підготовки домашніх завдань, без зошитів, ведуть записи неохайно, на уроках не слухають, займаються сторонніми справами.
Під час періоду класно - узагальнюючого контролю в 9 кл. було відвідано уроки.
На уроці біології (учитель Дичко С.А.) у класі панувала здорова робоча обстановка: залучались до роботи майже всі учні класу, не залишались поза увагою ні учні низького рівня навчальних досягнень, ні достатнього. Вчитель постійно спонукала учнів до активності своїми коментарями, була застосована вміла мотивація – учні самостійно підійшли до мети уроку. Всі етапи уроку чітко простежувались та методично грамотно були завершеними. На уроці застосовувались різноманітні види робіт: робота за картками, робота з підручником, використовувалася мультимедійна презентація. Вчитель не використовує потенціал кабінету біології, маючи велику кількість наочності (таблиці, схеми) на уроках їх не застосовує.
Учитель математики Боднар Т.А. приділяє увагу створенню сприятливих умов для навчання математики, вчитель звертає увагу на розуміння й осмислення виконуваних операцій.
Вчитель Гурова О.В. на уроках української літератури
виховує емоційно-позитивне ставлення до здобутків українського письменства, прищеплює культуру поведінки, розуміння краси літератури, мистецтва; формує на позитивних прикладах поведінки людей у суспільстві людські цінності.
У процесі роботи з дев’ятикласниками вчитель постійно використовує технічні засоби навчання(жоден етап уроку не проходить без перегляду відеоматеріалів) та наочність (портрети письменників, репродукції їх картин, мелодії композиторів). Всі частини уроку продумані дуже ретельно. Всі учні 9 класу на уроці української літератури були активні.
Рекомендації: вчителю активніше впроваджувати на уроках групові форми навчання.
На уроці інформатики вчитель Сельващук Н.Г. застосовує як індивідуальні форми роботи з учнями, так і групові. На достатньому науковому рівні пояснює матеріал, на науковій основі базувалось повторення.
Однак простежується нерегулярне оцінювання навчальних досягнень учнів. Відсутність постійного контролю за рівнем знань учнів, виконання ними домашніх завдань призводить до ігнорування дев’ятикласниками необхідності підготовки до уроків та активної роботи під час навчальних занять.
Класним керівником, адміністрацією, вчителями – предметниками ведеться планомірна підготовка 9-класників до вибору подальшого шляху навчання, отримання середньої освіти.
9-й клас- це період завершення у середній ланці школи, перехід від старшого підліткового до раннього юнацького віку, період який прийнято описувати як «вік другого народження особистості». Цей період закінчується виникненням особливої особистісної освіти, яка визначається терміном «самовизначення» та характеризується усвідомленням себе в якості члена суспільства та свого значення у житті. В психічному старшого підлітка значно змінюється внутрішня позиція, спрямованість у майбутнє стає основною направленістю особистості, у центрі уваги інтересів та планів школяра знаходиться проблема вибору професії – професійне самовизначення.
Основний колектив сформовано дев’ять років назад, коли учні вперше переступили поріг школи та влилися в лави 1 класу.
Учні охоче беруть участь у громадському житті школи, активно боліючи за власний колектив, прагнучи не відставати від діяльності інших класів. Найменш активними в житті класу та школи є Сопельняк Костянтин, але на проханням класу та класного керівника, бере участь у заходах.
За роки навчання учнівський колектив згуртувався. Діти енергійні, жваві, прагнуть якнайшвидше пізнати навколишній світ.
Класний колектив має середній рівень самостійності. Щодо діяльності органів учнівського самоврядування, то в 9 класі вони носять формальний характер. Слабо організовуються до чергування по школі, часто забувають класний щоденник або не носять його до школи взагалі. Класному керівнику необхідно багато зусиль, що організувати учнів до колективної творчої справи.
Хлопці ставляться один до одного зі взаємоповагою, допомагають один одному у будь-яких ситуаціях, між школярами нема вагомих суперечок, панує доброзичливість і культура поведінки. Але інколи виникають непередбачувані ситуації, як результат того, що більшість учнів мають різкий характер. Рівень взаєморозуміння достатній, але частіше допомагають тільки друзям, а інколи, тільки тоді, коли про це попросять, або коли вимагає вчитель.
За рівнем навчальних досягнень:
один учень - достатній рівень (Мисків Павло, постійний учасник шкільних заходів та олімпіад),
п’ять учнів середній рівень( Боднар Ю., Громовий Д., Токарчук І., Сопельняк К., Криворотий І.).
Мотивацією до навчання є «оцінка», а не «знання». Клас вчиться розділяючи предмети на легкі та важкі. Особливо захоплюються уроками фізкультури та інформатики. На уроках не уважні, тому матеріал уроку сприймають неповністю. Поведінка учнів на уроках врівноважена. Але інколи зухвало поводиться Сопельняк Костянтин, неуважні та інколи відволікаються Громовий Д., Боднар Ю.
Класний керівник має вплив на учнів (після бесід, на деякий час, поведінка суттєво змінюється на краще). Рівень уваги класу - достатній, рівень мислення класу посередній, і в останні два роки суттєво не змінюється через кризу підліткового віку і формування характерів.
Проблеми та задачі, над якими потрібно працювати:
-удосконалювати навчально-виховну роботу в умовах реалізації основних напрямів реформ Нової української школи.
-продовжити роботу по створенню згуртованого та працездатного колективу;
-забезпечити виховання позитивних рис характеру: доброта, скромність, правдивість, повага до старших, чесність, чемність, почуття колективізму, культуру поведінки, дбайливість, організованість, старанність, рішучість, сміливість тощо;
-виявляти творчі здібності учнів та сприяти їх розвитку;
- розвивати життєві компетентності учнів;
-здійснювати профорієнтаційну роботу шляхом проведення бесід, зустрічей із батьками - працівниками певних професій, прищеплювати трудові навички шляхом залучення до праці у повсякденному житті.
Проведене анкетування «Що вас цікавить?» дало такі результати:
- 4 учнів в школі приваблює спілкування з друзями;
- 1 учня приваблює сам процес навчання;
- 1 учень не назвав мотиву відвідування школи.
Найважчими предметами учні обрали математику, фізику, хімію, а найцікавішими інформатику та фізичну культуру.
Отже,можна зробити висновок, що учні 9 класу мають потенціал до навчання, але не завжди його реалізовують. Цьому заважають часті пропуски навчальних занять, відсутність мотивації до навчання, спізнення на уроки, недостатній контроль з боку батьків.
Виходячи з вищезазначеного ,
НАКАЗУЮ:
- Вчителям-предметникам, які працюють у 9-му класі:
1.1. Для підвищення рівня викладання предметів, підвищення якості знань та рівня навченості учнів, підготовці випускників до ДПА використовувати інноваційні технології, систематично вести роботу щодо повторення та узагальнення вивченого матеріалу;
Постійно
1.2. Організувати роботу з метою підвищення рівня оволодіння загально навчальними вміннями та навичками з учнями, які мають низький рівень навчальних досягнень.
Постійно
1.3. Для підвищення якості знань учнів систематично використовувати різнорівневу диференціацію, урізноманітнювати форми і методи роботи на уроці, використовувати раціональні прийоми повторення вивченого матеріалу.
Постійно
1.4. Звернути увагу на рівень підготовки учнями домашніх завдань;
Постійно
1.5. Приділяти особливу увагу тим учням, які можуть мати достатній рівень навчальних досягнень, а також учням, які мають низький рівень навчальних досягнень, враховуючи диференційоване навчання;
Постійно
3. Класному керівнику Боднар Т.А.
- активізувати роботу щодо профорієнтації учнів;
- продовжувати працювати над формуванням правової свідомості учнів у розрізі виконання Закону України « Про загальну середню освіту» та дотримання правил для учнів;
- продовжити роботу по формуванню класного колективу та активізації роботи органів учнівського самоврядування.
Постійно
4. Питання про підсумки класно - узагальнюючого контролю у 9 класі розглянути на нараді при заступнику з НВР.
Січень 2018р.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з НВР Єндзевич А.В.
Директор школи С.М. Ковальчук
|