Головна » Статті » Мої розробки уроків |
Тема уроку за програмою: Туве Янсон «Комета прилітає». Персонажі твору. Втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Тема уроку для оголошення учням. Туве Янсон «Комета прилітає». Мумі – троль та його друзі.
Мета уроку: 1) читати, переказувати, обговорювати зміст твору, аналізувати вчинки Мумі – троля та його друзів, характеризувати персонажі за їх вчинками; 2) розвивати навички виразного читання твору, уміння переказувати окремі уривки повісті, характеризувати персонажі, висловлювати власне судження щодо їх вчинків; 3) формувати моральні цінності учнів: доброзичливість, щирість, дружелюбність, співчуття турботу про ближнього; 4) формувати читацьку, комунікативну, креативну компетентності.
Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору.
Ключові поняття: персонаж, герой, обсерваторія, комета.
Наочні засоби навчання: ілюстрації до твору, уривки мультфільму. Реалізація змістових ліній літературної освіти. Емоційно-ціннісна лінія: формування моральних позицій учнів. Літературознавча лінія:вивчення літературного твору у єдності змісту і форми, оволодіння учнями літературних понять: персонаж, герой. Культурологічна лінія: втілення літературного твору в образотворчому мистецтві, мультиплікації. Компаративна лінія: порівнювання образів твору, щоб визначити, хто є його героєм, а хто – персонажем. Очікувані результати. Учень (учениця) уміють виразно читати незнайомий текст, переказувати зміст твору близько до тексту, характеризувати персонажів твору, висловлюють власне судження щодо їх вчинків, розрізняють поняття «персонаж» і «герой».
Структура уроку І Мотивація навчальної діяльності. ІІ Оголошення теми та мети уроку. ІІІ Словникова робота ІVАктуалізація опорних знань. Нагадування змісту першого, третього розділів твору. V Сприйняття й осмислення нового матеріалу
VI Рефлексія Вправа: закінчити речення. VIІ Домашнє завдання. Читати і переказувати 14,15,16 розділи твору.
Зміст уроку І Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя:
ІІ Оголошення теми та мети уроку. Отож, вирушаємо в подорож із Мумі-тролем, пройдемо разом шляхом небезпечних пригод, познайомимося з іншими дійовими особами твору. До речі, ви знаєте, що усі дійові особи поділяються на дві категорії: персонажі та герої. ІІІ Словникова робота. Персонаж – дійова особа у творі, втілення загального в конкретному. Герой – персонаж із яскравими персональними рисами, рушій сюжету, центр твору. Спробуємо розрізнити, хто – герой, а хто – персонаж у повісті. ІVАктуалізація опорних знань. 1. Демонстрація ілюстрацій до твору, які розкривають зміст прочитаного вдома. 2. Розповідь (з допомогою ілюстрацій) про те, з ким познайомилися під час читання 1 розділу «День перший…». 3. Коротка характеристика Ондатра. (За змістом 3 розділу «Нічний гість»). 4. Бесіда за змістом 3 розділу: - Про що повідомляє Ондатр-філософ сім’ї мумі-тролів? - Як реагують на це члени сім’ї? - Чи можете ви пояснити значення слів: комета, обсерваторія? VСприйняття й осмислення нового матеріалу
комета – обсерваторія – 2. Усний переказ уривків четвертого розділу, орієнтуючись на запитання, записані на дошці: - Які знаки спостерігають Мумі-троль і Сніф наступного дня? - Як тлумачить знаки Ондатр-філософ? - Яке рішення з цього приводу приймають «діти»? 3. Слово вчителя: Таким чином, на плоту із парусом і кермом Мумі-троль і Сніф вирушили у велику подорож на пошуки обсерваторії, щоб узнати, коли прилетить комета. 4. Виразне читання уривків 6, 7, 9, 11, 12 розділів. 5. Завдання: заповнити таблицю «Їх зустрів на своєму шляху Мумі-троль». (Додаток 3). Зробити висновок: Мумі-троль – герой, останні – персонажі твору . 6. Самостійне читання 10 розділу «Обсерваторія». 7. Бесіда щодо прочитаного: - З ким зустрічаються герої в обсерваторії? - Чим займаються професори? - Якою комету побачили у телескоп? (Знайти в тексті й зачитати). - Коли має прилетіти комета на Землю? 8. Слово вчителя: - І знову Мумі-троль, хоч і дитина, приймає серйозне рішення: повернутися додому і попередити батьків, знайомих, друзів про небезпеку, а там – « мама обов’язково щось придумає, аби врятуватися». VI Рефлексія 1. Вправа: закінчити речення. Перлини, груші, крокодили викладалися у формі … . (зірки з хвостом) Це було знаком … . (комети) Мумі-троль вирушає до … (обсерваторії) разом із … .(Сніфом) Мумі-троль знаходить друзів: …, …, ,…, … . (Снухмумрика, Хемуля, брата та сестру Снорків) Комета прилітає … . (7 жовтня о 8 годині 42 хвилини 4 секунди) 2. Обмін враженнями від подорожі героїв. 3. Слово вчителя: - Та пригоди героїв не скінчилися, вони продовжуються у 14,15,16 розділах, які ви прочитаєте вдома. VIІ Домашнє завдання. Читати і переказувати 14,15,16 розділи твору.
Додаток 3. Їх зустрів на своєму шляху Мумі-троль
| |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 4423 | |
Всього коментарів: 0 | |